محل تبلیغات شما

ترجمه: www.reelviews.net/reelviews/broadway-melody-the

نوای برادوی

 

بازیگران:

چار کینگ به عنوان ادی نز ، آنیتا پگ به عنوان کوئینی ماهونی ، بسی لاو به عنوان هنک ماهونی ، ماری دوران به عنوان فلو

 

کارگردان:

 

هری بومونت

نوشته:

ادموند گلدینگ

موسیقیائی، درام، عاشقانه

محدود نشده

100 دقیقه

 

 

 

 

 

فیلم " نوای برادوی"

نوشته: نوشته: جیمز براردینلی

 تا درجه ای که سفسطه یکی از خصوصیات تعیین کننده در مورد برندگان جوایز اسکار به عنوان بهترین فیلم می باشد، آن تقدیر نامه هنوز در مکانش نبود وقتی که فیلم " نوای برادوی" تقدیرنامه اش را در سال 1930 دریافت کرد. ، این فیلم اصولا انتخاب شد زیرا نمایش مورد پسند موسیقیائی روی صحنه را به صفحه نمایش آورد.خصیصه درازای اولیه ، پر از موسیقی تمام صدا، (اولین مورد از خیلی موارد برای شرکت مترو گلدن مایر) فیلم " نوای برادوی" از اولین مورد بودن بهره برد و، همینطور، بعضی از نقایصش، که می بایست حتی در زمان انتشارش در سال 1929 روشن شده بود ، به راحتی چشم پوشی شد.این فیلم به راحتی مورد پسند بود تا سه فیلم متوالی و دنباله دار ، همگی با شخصیتهای متفاوت، بشود. (هنرپیشه زنی که با سری فیلمهای "نوای برادوی" مترادف شد ،النور پاور، در نسخه های 1936،1938،1940 ظاهر شد. و در نسخه لغو شده 1943 بوده است، درنسخه افتتاحیه نبود.)

فیلم " نوای برادوی" در آزمایش زمان نایستاده است به طریقی که خیلی از هم عصران هنریترش که بعضی از نقصهایش را دارند می توانند منسوب شوند به طرقی که این نوع فیلم دوباره شکل یافته است و طی سالها بهبود یافته است.اما بعضی نتایجی از باور اعتبار یافته کارگاه هنری می باشند که تماشاگران ممکن است متمایل باشند بازی کردن بد و کارگردانی بی روح را به منظور تجربه نمودن آواز خواندن، رقصیدن و گفتگو کردن در صفحه نمایش، نادیده گیرند. فیلم " نوای برادوی" اولین فیلم ناطقی می شود که بوسیله اسکار امتیاز داده میشود و جایزه می گیرد( اگرچه آن اصطلاح هنوز در سال 1930 حک نشده بود) و درمیان ده بدترین فیلمی که به عنوان بهترین فیلم بیان شدند، اتخاذ شد.آن روی دی وی دی آماده می باشد.اما ارزش تلاش کردن برای اجاره کردن را ندارد، مگر اینکه شما یک گردآور ماهر باشید وقتی که آن با برندگان جایزه اسکار یا فیلمهای موسیقیائی شرکت مترو گلدن مایر مرتبط شود.

از یک چشم انداز تاریخدان فیلم ، آن یک فیلم مهم می باشد. نه تنها آن اولین مورد از فیلمهای موسیقیائی صدار دار بود که بر روی پرده آمد، بلکه همچنین یکی از اولین ها بود که موسیقی را بانمایش ترکیب نمود.(بیشتر فیلمهای موسیقیائی اولیه اصولا بصورت نمایش رقص و آواز فیلمبرداری شدند) این همچنین اولین تولیدی بود که از موسیقی قبلا ضبط شده در حاشیه فیلم  استفاده کرد. این روند خیلی خوب کار کرد بطوریکه آن بوسیله هالیوود بصورت دائم اقتباس شد و تا امروز استاندارد باقی ماند.اگر فقط فیلم " نوای برادوی" آنچنانکه تاریخی مناسب می باشد سرگرم کننده بود.

اگر نمايش توام با موسيقى با کیفیت نمايش تلويزيونى پر احساسات وکم ارزش درباره یک مرد رقص و آوازی بگوید،ادی نز  (چا کینگ) کسی است که یکی ازمردان اصلی در نمايش‌ رقص‌ و موسيقى زانفیلد می باشد که بوسیله فرانسوا زانفیلد (ادی کین) اجرا می شود.دو خواهر بزرگ شده غرب میانه، هنک (بسی لاو) و کوئینی ماهونی (آنیتا پیج) به نیویورک می رسند در جستجوی وارد شدن به تجارت نمایش،هنک معشوقه بلند مدت ادی می باشد، اما او در می یابد که به شدت مجذوب کوئینی شده است، کسی که یکی ازجاذبه های ستاره نمايش‌ رقص‌ و موسيقى‌ می شود.او توجه جوان دخترباز جک وارنیر(کنث تامسون) را تسخیر می کند.کسی که به او با هدایای گرانقیمت اظهار عشق می کند.او عاشق ادی می باشد اما به پیشرویهای جاک باز می باشد زیرا یک زوج شدن با ادی به هنک خیانت خواهد شد.در این اثنی ، احساسات و وفاداری ادی بین این دوخواهر تقسیم شده است.او عاشق کوئینی می باشد اما ارتباط دیرینش با هنک او را نسبت به تغییر وضع موجود مقاوم می سازد.در نهایت وقایع طلب می کنند که هنک حرکات مورد وم را ایجاد کند تا این وضعیت را حل کند.از آنجائیکه او ارزشهای موسیقیائی سنتی دارد، هر چیزی با خوشحالی تمام می شود.‌

در بعضی طرق، این در آن بی قاعده می باشد که آن خیلی آهنگهای تولید شده را نمایش نمی دهد.اما دو مورد درون چهارچوب نمایش رقص و آواز رخ می دهد.از آهنگها، فقط فیلم " نوای برادوی" مشغول می شود، و بیشتر بقیه مثل آهنگهای رد شده تبلیغاتی تلوزیون می مانند.رقص آرائی یکنواخت و ثابت می باشد، باسبی برکلی هنوز چند سالی از انتقال روی صحنه به صفحه تصویر دور بود، قوه تشخیص و ابتکاری که او به فیلم موسیقیائی خواهد آوردبصورت قابل توجه ای در فیلم " نوای برادوی" کمبود می باشد.کسی می تواند ببیند که در کجا چنین آهنگهای رقص و آوازساده ای تماشاگران را افسون خواهد کرد

 

 

فیلم " نوای برادوی" چندین عذاب در هجویات محلی بدست آورد. مردی که در پشت نمايش‌ رقص‌ و موسيقى‌ بود زانفیل نامیده می شود.این یک ارجاعی به مدیرافسانه ای اپرای برادوی فلورنس زیگفیلد می باشد. همینطور آن ارتباط بین این شخصیت سخت خواهد بود" جک وارنر" و آدم متنفذ فیلمسازی در زندگی واقعی "جک وارنر". چنین سیخونکهائی در این فیلم بی مورد نمی باشد که عموما لحن و آهنگ را سبک نگه می دارد.یک لحظه دیری در اقدامات وجد دارد،وقتی که بعضی احساسات واقعی وجود دارند تا با آنها ارتباط برقرار شود.آن به راحتی اجباریترین توالی این فیلم می باشدو یک اجرای چشمگیر از بسی لاو را به نمایش می گذارد.متاسانه، وقتی که صحنه تمام می شود، دوباره هر چیزی روشن می باشد.مثالی از نمایش مشروع همچون این گهگاهی می تواند وارفته شود به فیلمهای موسیقیائی اولیه تا زمانی که آنها کم عمر بودند و با پایان خوش تداخل نمی کنند.

 

از سه بازیگری اصلی، فقط چار کینگ می توانست بخواند. با صدای یک آواز خوان، او قادر بود خودش را در هنگام آواز ها به پیشبرد.متاسفانه بازیگریش بسیار بد بود.کینگ یک پیشه هالیوودی کوتاه داشت. فیلم " نوای برادوی" دومین فیلمش بود و تا سال 1932 خارج از تجارت سینما خواهد بود.هم بازی موءنث اش صورت قابل توجه ای بیشتر موفق شد.آنیتا پیج، کسیکه در سن 98 سالگی سال قبل مرد.شغلش را در فیلمهای صامت شروع کرد، اما به سرعت به فیلمهای ناطق انتقال یافت.در سال 1929، موضوع بور بودن در اوج محبوبیتش بود، (بنیتو موسلینی بصورت مشهوری یک طرفدار بزرگ بود) بعد از فیلم " نوای برادوی" او تا سال 1936 در فیلمها ادامه داد، وقتی که او بازنشسته شد.او به صفحه تصویر برای چندین فیلم در 1960 بازگشت، و اخیرا شغل بازیگریش را زنده کرد، درحالیکه در 90 سالگی می باشد.بسی لاو ثابت ترین و طولانی ترین بازی را نسبت به این سه نفر داشت.نخستین حضورش در صفحه نمایش در سال 1915 بود و آخرین مورد در سال 1983 بود.در میان، او بیشتر از 100 فیلم ساخت، و هرگز بیشتر از پنج سال بدون یک نقش نبود.او هرگز یک جایزه اسکار نبرد، اما تنها عضوی از فیلم فیلم " نوای برادوی" بود که برای این فیلم نامزد شد.

برای کارگردان ماهر هری بومونت، این نقطه اوج پیشه 35 ساله اش را به عنوان یک فیلم ساز به نمایش گذاشت.یک کارگر سریع مثل خیلی از هم عصرانش، بومونت تقریبا 100 فیلم را اداره کرد، و آسان از فیلمهای صامت به فیلمهای ناطق انتقال یافت. فیلم " نوای برادوی" اولین فیلم تمام صدا و ناطقش بودو موفقیتش بیمه کرد که او استخدام شدن را برای بیشتر از دهه ای دیگر ادامه خواهد داد.بیشتر فیلمهایش یا گم شده اند یا فراموش شده اند. فیلم " نوای برادوی" برجسته ترین کوشش اش باقی ماند.بیشتر آنهائی که زنده اند امروز و فیلهای بومونت را دیده اند این مورد را تماشا کرده اند.

من می توانم بحث کنم که آن قضاوت کردن یک فیلم موفق از سال 1929 بوسیله استانداردهای سال 2009 غیرمنصانه می باشد.یک حقسقتی نسبت به این موضوع وجود دارد، مخصوصا در حالتی از یک فیلم موسیقیائی اولیه،که در آن فیلمسازان هنوز در پردازش دریافت چیزها و پالایش آنها می باشند.با اینحال، این حقیقت که خیلی از تولیدات از سالهای 1920 و 1930 ( و قبلتر) محبوب عالی باقیمانده اند و به آزمایشهای نمایانگرانه مدرن متفاوتی مقاومت کردند، بحث می کند بر علیه هر بی انصافی که ممکن است نتیجه ای ازتبعیض دوره و عصر باشد.آنهائی که فیلم " نوای برادوی" را تماشاکردند و لذت بردند در سال 1929، نسبت به خاطراتشان مستحق می باشند.هرکسی که با آن امروزه برخورد می کند آن را بصورت هولناکی قدیمی می یابد.بد تولیده شده، و با آهنگهای موسیقی ملالت آور و اجراهای غلو کننده ای پر شده است.این نوعی فیلم می باشد که بچه های نسل امروز را از عنوانهای ساخته شده در اوایل عصر فیلم ناطق خاموش می کند،در مدت نخستین جشنواره ، در سال 1929، فیلم " بالها"و فیلم " طلوع آفتاب"  را تشویق نمود، هر دو که شایسته تقدیرنامه بودند.متاسفانه، مطلب مشابه ای را درمورد دریافت کنندگان جایزه در سال  1930 نمی توان گفت.

 

پایان

 

فیلم بالها برنده اسکار 1928

فیلم نوای برادوی برنده اسکار 1929

فیلم ربکا فستیوال اسکار سال 1940

فیلم ,برادوی ,یک ,نوای ,سال ,مورد ,نوای برادوی ,می باشد ,فیلم نوای ,در سال ,به عنوان ,فیلمهای موسیقیائی اولیه ,نوای برادوی اولین

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

گذارش روز گروه آمادگی دفاعی ناحیه یک کرمانشاه